Bekçilik Sözlü Sınav Aşamaları ve Tavsiyeler

Arkadaşlar madde madde herşeyi anlatayım mülakata girmemiş olan herkes rahatlasın.
İlk olarak sağda solda takım giymeyin diyen ömründe hiç bir kurumsal firmanın mülakatına girmemiş kişilere aldırış etmeyin. Ben toplamda 4 büyük bankanın mülakatına girmiş ve kazanmış birisi olarak bunları paylaşıyorum sizlerle. Yaşım 30

İÇERİ GİRMEDEN ÖNCE DİKKAT EDİLECEKLER
– Mülakattaki sıra numaranız saat kaç olursa olsun en az 2 saat önceden oraya gidin havayı koklayın ortama hakim olun hatta mümkünse sabah 08:45 de damlayın.
-Kesinlikle parlamayan ve siyah takım elbise giyin. (bugün birisi aliminyum folyo gibi parlayan bi takım giymişti alınmadığına adım gibi eminim)
-Sıfır sakal traşı, saçı olanlar mümkünse subay traşı şeklinde kessinler (diyeceksinizki ne alaka? İçerde albay Emniyet müdürü, yardımcısı, kaymakam ve 1 adet başkomser ile doktorlar var)
-Kravatınız ve ayakkabınızda siyah olsun gömleğin düğmeleri full iliklenmiş olsun ( Yine bugün birisi iliklemeden girdi, işitmediği azar kalmadı)
– Yüzük vs rozet takmayın
İÇERİ GİRİNCE …..
Arkadaşlar burayı saymadan önce size şunu kesinlikle söyleyebilirim.
Daha kapıdan adımınızı attığınız anda kazanıp kaybettiğinizin sonucu kafanız ile kaymakam beye selam verirken belli oluyor. Ordakiler öyle insan sarrafı olmuşki yemin ederim bakışlarınızın keskinliğinden sizi anında çözüyorlar.
Olasılıklar ve içerdeki tipler hakkındaki görüşüm ve düşüncem şöyle.

-Model 1 giyinimi mükemmel yüz siması uyanık ve çevik olanlara kendini tanıt diyorlar, eğer diksiyonu da dış görünüşü kadar iyiyse küçük bir ihtimal ile neden bekçilik diye soru sorup adamı koyveriyorlar. Bu adam kazanıyor. Neden bekçilik demeleri tamamen ezilip büzülüyormu diye bakmak için.

-Model 2 dış görünüşü kötü olan ama diksiyonu mükemmel olana kendini tanıttıktan sonra zarf çektiriyorlar, zarfı bilirse bunada olumlu bakıyorlar. ( Not bu adam dış görünüüne önem göstermediği için heyet karşısında saygısızlık etmiş sayıldığı için bunu model 1 e göre çok kasıyorlar. ki bence haklılar.)
-Model 3 diksiyon ve dış görünüş açısından kabiliyetsiz olanlara nerdeyse tüm heyet ayrı ayrı soru soruyor, çünki bu adam içeriye adımını attığı an özgüvensizliği içerde çözülüyor. Tabi saygısızlığıda cabası dış görünüşe önem vermediği için.

-Model 4 4 yıllık fakülte mezunları işiniz biraz zor. Kaymakam bey çok iyi tatlı bir insandı. Ancak 4 yıllık mezunlarını görünce birden bağırarak burda işiniz ne gidin polis olun diyerek direkt yüklendi.
Yemin ediyorum çocuk ağlayarak çıktı odadan. Ama şu tavsiyemi unutmayın, eğer aranızda 4 yıllık mezunu varsa kaymakam böyle bir cümle kurarsa efendim devlet bu hakkı bana tanıyor ise bu görevi istiyorum demekten çekinmeyiniz. Bu cümleyi kurarsanız ve diksiyon kısmından geçtiyseniz kesinlikle bu mülakatı bu cümle sayesinde geçmiş olursunuz.

Bu kadar önseziyi nasıl edindin diye sorarsanız,
90 kişilik grupta 89. sıradaydım resmen kapıda bekledim her çıkana sordum ve her çıkanın dış giyim diksyion vs duırumuna bakarak kendim empati kurarak yorumladım ki haklı çıktım.

Benim mülakatımı soracak olursanız, İçeriye dimdik girip kafa selamımı verdim. Evet çocuğum hoş geldin kendini anlat bakalım dedi. Çok ufak s vererek yani duraksayarak ismimi soy ismimi doğum tarihimi ve yerimi aslen nereli olduğumu mezuniyetimi mezuniyetten sonra ne işler ile meşgul olduğumu sert ancak saygılı bir şekilde anlattım. Neden bekçilik dedi, Kara kuvvetleri komutanlığında bir çok defa kolluk kuvveti personel alım sınavına girdiğimi ancak başarısız olduğumu söyledim. Bu hayalimin peşini bırakmak istemiyorum kolluk kuvveti olmak istiyorum dedim. Sana olumlu yazıyorum hayırlı olsun diyip heyete döndü ve sorusu olan varmı arkadaşlar dedi. Herkes yok efendim dedi kafa selamımı verip çıkarken emniyet müdürü yüzüme güldü.

Ancak bu gülüş beni test etmek içindi eğer bende gülseydim belkide o kağıtlarda yazan yılışıklık durumu testinden kalmıştım. Kaymakam beyin olumlu demesine aldırış etmiyorum herşey önümüzdeki günlerde belli olacak. Akif Aktaş arkadaşımız benim dalga geçtiğimi düşünmüş yazım biraz uzundu bu arada çay demledim beklettiysem hakkınızı helal ediniz Allah başarılar versin inşallah

-ARKADAŞLAR LÜTFEN ŞİVENİZ VARSA (KARADENİZ, KÜRTÇE, ANADOLU FARKETMEZ) AŞIRI DİKKAT EDİN ŞİVEYE ÇOK ÇOK DİKKAT EDİYORLAR

Yazıyı gönderen Serkan kardeşimize teşekkür ederiz.

Faydalı Makaleler: Mülakat Giren Adaylardan Bekçilik Sözlü Sınavı Tecrübeleri

Bekçi adayları; Mart 2019'da yapılacak 8 BİN bekçi alımını kaçırmamak, yazılı ve sözlü sınavına çalışmak için mutlaka uygulamamızı satın alın. Yüzlerce kişiye bekçilik kazandırdık; bunlardan biri de siz olun. Uygulamamız sayesinde on binlerce rakibinizin bir adım önünde olacaksınız! İndirmek İçin LOGOYA TIKLAYIN
Bu makale ile alakalı toplam 64 soru cevaplandı. Soru sormak ve sorulara verilen cevapları okumak için aşağıya bakınız.

64
SORU-CEVAP FORMU

avatar
  TIKLA TAKİP ET!  
En Yeniler Eskiler
Bildir
Mhmmd
Ziyaretçi
Mhmmd

S.a benim sag kolumda daha sürünürken uzerime cay dokulmesi sonucu yanik izi var dirsegimin hizasindan basliyor ve ayni sag kolumda trafik kazasi ne deniyle kolum Cama girdi kesik izi kaldi sizce 2019 bekcilik sinavlarina basvuru yapmalimiyim sansim varmi simdiden tesekkurler Allah razi olsun

Cem Taşkıran
Ziyaretçi
Cem Taşkıran

Dostum Allah senden razı olsun. Ne kadar akıcı bir dille güzelce enlatmışsın mevzuyu. Valla aylardır bilgi almaya çlışıyorum sağdan soldan.İlk kez bu kadar net anladım olayı. Canım kardeşim işin gücün rast gitsin inşallah. Çok Saol eline sağlık

Yavuz
Ziyaretçi
Yavuz

Şimdi ilk olarak nasıl başvuru yapılacak en başından

Samet
Ziyaretçi
Samet

Mülakata yada başka şekilde ,askerde aldığım eğitim başarı belgelerini goturebilirmiyiz

berk
Ziyaretçi
berk

mülakatta kaldım ben sac baş takım elbise resmen siyah giyen adam gibiydim kafaselamıyla çivi gibi askerdim içerde kendimi tanıttım tahsilimi sordular söyledim kart çek dediler çektim okudum bildiğim soruydu cevapladım ondan sonra peşpeşe soru sormaya başladıhemen hemen bildiğimi düşünüyorum kıbrıs nerede neden girdik Atatürk neden samsuna çıktı çıkarı ne gibi sorular sordular cevapladım çıka bilirsin dedi kafa selamı verip çıktım aylar sonra yedeklere dahi giremedim yani siz ağzınızla kuş tutsanız herşeyi bilseniz gene kalırsınız sebebi tipiniz saf tipliyseniz kalıyonuz adamınızda yoksa zor buyrun kontejyan artımları ankarada 550 kişi asılda Allahu Teala görüyo o seçtikleri kişiler işini doğru yapmazsa o komisyona çok günah gider sebebi seçtiği adamların seçmediği adamdan kötü olması seçmeyen zülüm yapmıştır seçilemeyen zülme uğramıştır o işe layik ise…

İbrahim
Ziyaretçi
İbrahim

Slm admin saglik raporu alırken yine boy kilo endeksine bakılıyor mu tesekkurler

Cem
Ziyaretçi
Cem

Admin sözlü mülakatlar herkesin başvuru yaptığı il demi oluyor

Erhan
Ziyaretçi
Erhan

Arkadaşlar komisyonda ki Emniyet Müdüresi tam çıkarken bana sınav puanımı sordu sizce buna bir anlam yüklemem lazım mı ?

ramazan
Ziyaretçi
ramazan

mülakat sürecimi saniye saniye anlatacağım.

içeride bir vali yrd bir egm 2 tane de bilmediğim başka müdür vardı.Tabi birde psikolog doktor.Kaymakam yoktu

zil çaldıktan sonra kapıyı sakin bi şekilde 3 defa calarak içeri girdim.İçeride küçük bir oda ve hafifce ince uzun büyük bir masa ve arkasında sırayla oturan 4 kişi beklerken, koskoca bir salon kütüphaneyi andıran ve etraflıca masayla cevrilen bir toplantı salonua girdim.Belli aralıklarla 7 kişi oturuyordu.Üzerimde 7 göz birden bana bakıyordu.Heyecanlanacak ne var canım ya olur ya olmaz sen elinden geleni yap sakin ol yeter diyen biri yani ben, Tam ortada belirtilen noktaya vardığımda inanılmaz bir heyecan kapladı beni.Hayatımda ilk defasol bacagımın titrediğini ve gene heyecandan belimin ağrıdıgını ilk defa gördüm.Ama belitmeliyimki çok ta belli etmedim.

Evet …. seni tanıyalım dedi en ortadaki kişi.Ben başladım adımı soyadımı doğum tarihimi doğum yerimi 9 yıldır bu ilde yaşadığımı, evli plduğumu ve yine 9 yıldır birözel şirkette işletme elemanı olrak çalıştığımı söyledim.
Bana hangi şirket ve iş yerindeki statümü sordu.Bende x şirketinde işci olarak çalışıyorum efendim dedim.Peki kaç lira maaş alıyorsun dedi. xxxx tl alıyorum efendim diğer eklentilerle birlikte xxxx civarı oluyor dedim.Neden o işi bırakmak isityorsun dedi.
İşte an can alıcı nokta, bu soru bence neden bekçi olmak istiyorsun la aynı değerdeydi.Milliyetcilik cümlelelimi kursam yoksa gerçeğimi soylesem diye 3-4 saniye duraksadıktan sonra dürüst olmam gerektiğini ve zaten günlerdir vatan millet sakarya hikayeleri dinliyorlar diye dürüst olmayı sectim ve vatan millet sakarya hikayeleri yada vatanımı milletimi korumak vs vs cümleleri kullanmak yerine doğru olanı söyledim.Peki anlıyorum dedi ortadaki.çocuk varmı diye sordu,var efendim bi tane dedim.Adı ne dedi.xxxxx efendim dedim.yasını sordu.xxxxx 7 yaşında efendim diyince bayabi sasırdı ve saskınlık ifadesiyle “7 mi?” diye tekrarladı.Akabinde Hiç tarikat toplatısına gittinmi yada çağıran oldumu diye sordular “hayır efendim”dedim.
Peki tamam sağ tarafından bi kart çek bakalım dediler çektim ve soru çok basitti iyi ki çalışmısım diye geçirdim içimden.Soruyu bize oku ve cevapla dediler “konut donunulmazlığı nedir?” Bi anda bütün bildiklerimi toparlayıp bir kücük bir pragraf kuramadım.Anlattım bi kaç bişey söyledim.Tamam doğru.Peki bize tam tanımı yapabilirmisin dediler.Ben kafamda bir cümle kurmaya clışırken vali yardmcısı bana yardımcı olmaya calışşada ben toparlayamadım ve “kuramayacagım efendim” dedim.Peki tamam dedi ve bi kaç saniye duraksadıktan sonra “Hayırlı olsun sonuçları takip et”dedi.Baş selamı verip Çıkarken bi kaç adım geri cıkıp öyle arkamı dönücektim ama arka arka bir kaç adım attım ki “Lütfen!!! Normal çıkabilirsin” dedi.”peki efendim diyip kapıya yöneldim.

Biraz uzun oldu ama bu aşamayı merak eden arkadaşlara yardımcı olmak adına üşenmedim yazdım.Bu arada sizce sonuc ne olur 🙂

memet
Ziyaretçi
memet

selam admın ben sözlu sınavı da gecersem ne olacak

ricardo quaresma
Ziyaretçi
ricardo quaresma

admin bu özgüven nerden geliyor bu kadar emin nasıl konuşabiliyorsun yapma etme bana da bi bekçi gibi çık bakalım bu kapıdan dedi ama ben hala tereddüt ve endişe içinde sonuçları bekliyorum …

Birisi
Ziyaretçi
Birisi

Admin ben 10 yıl önce uyuşturucu madde alırken yakalandım, hakim ceza vermedi, amatemde vermedi, zaten kullanmadım hiç, sicili de sildirdim ama arşiv kayıtlarında çıkar. Bilgin varmı, güvenlik soruşturmasında sorun olur mu?

emre06
Ziyaretçi
emre06

benim sözlü ve fiziki yeterlilik sınavım aynı gün -giderken takım elbise mi giyim -eşofman mı giyim ,nası yapcam çözemedim.

Abdullah akyuz
Ziyaretçi
Abdullah akyuz

arkadaslar iceri girdim bas selami verdim kagit cektim yuzum surekli tebessumlu idi hic soguk durmadim cektigim kagitta ataturkun inkilaplarini cikti 5ini bildim 6.si aklima gelmedi malum insan icerde heyecandan adini unutuyor. ben 5ini saydim digeri aklima gelmiyor efendim.dedim . bana soru soran kisi ise tamam ogrendiginde bizede soyle olur mu dedi bende peki efendim dedim acaba ne demeye calisti arkadaslae

Adil
Ziyaretçi
Adil

Selamun aleyküm admin asıl yedek listeler ne zaman açıklanır ve açıklandığında sıralamaya girersek sağlık raporu alınacak sorusturma 2 ay surer mi yani ne zmaan eğitime başlarız kaç ay var şimdiden çok sağol