Bekçiler Polis Olabilir mi?

Çarşı ve Mahalle Bekçileri, sürekli gece çalışırlar, çarşı ve mahalle bekçisi olmak isteyen adayların bunu göz önünde bulundurarak bu mesleği seçmeleri gerekir. Bir önemli sorun da şu, 2017 yılında tekrar bekçilik mesleğinin getirilmesiyle internet üzerinde çok asılsız ve rastgele yazılan haberler oldu. Bunlar genel olarak bekçilerin polis olabilecekleri yönündeydi. Bu konu ile ilgili yaptığım araştırmalar sonucu, normal koşullarda böyle bir şeyin olmadığı kanısına vardır.

Bu araştırmayı kendinizde yapabilirsiniz. Çünkü çarşı ve mahalle bekçileri, 772 sayılı kanuna tabidirler. Çarşı ve Mahalle Bekçilerini ilgilendiren bu kanuna göz atmak isterseniz linkini yazının aşağısına eklerim.

Bekçiler Polis Olabilir mi?

Hayır arkadaşlar malesef şuanda bekçilerin polis olması gibi bir şey yok. 3 yıl 5 yıl çalıştıktan sonra polis olabilir gibi hikayelere inanmayalım lütfen bunlar yalan. Henüz böyle bir açıklama veya çıkmış kanun falan yok.

Bekçiler Görevde Yükselme var mı?

Arkadaşlar bu soruya 772 sayılı Çarşı ve Mahalle Bekçileri kanununda geçen bir madde ile inceleyebiliriz. 772 Sayılı Kanununda bulunan 13. maddeye göre terfi ve derecelerden şu şekilde bahsedilmektedir:

Madde 13 – Tayin ve terfiler bu derecelere göre düzenlenmiş kadrolara yapılır. Bir üst dereceye terfi edebilmek için bulunduğu derecede Fiilen 3 (üç) yıl çalışmış ve olumlu sicil almış olmak, üst derecede açık kadro bulunmak şarttır.

Terfiye hak kazananların açık kadro sayısından fazla olması halinde yarışma sınavı yapılır.

Bekçilik sistemi yeni geldiği için bazı kanunlar ilerleyen zamanlarda günümüze uyarlanacaktır. Şuan ki Bekçilik kanunu eski bir kanundur ve günümüz şartlarını karşılamayabilir.

Bekçilerin polis olma gibi bir durumu olursa, sitemiz üzerinden sizlere gerekli paylaşımı yaparız. Bizi takip etmeye devam edin.

Bekçi adayları; Mahalle Bekçisi olup olmayacağınızı belirleyecek olan yazılı ve sözlü sınava, hazır ve donanımlı olarak göğüs germek için aşağıdaki sınav ve test uygulamalarını mutlaka satın alın. Binlerce çözümlü test ve sözlü mülakat soru-cevabı ile yazılıya ve sözlüye hazırlanın.40-50 TL fiyatlarla satılan kitapların yerine sadece 22.99 TL. Bir kez ödeyin, sürekli güncel ve hızlı bir çalışma imkanına sahip olun. Sürekli güncellenen içeriklerle yüz bine yaklaşan rakiplerinizden bir adım önde olacaksınız. Bu uygulamalar bekcialimi.com sitemizin resmi ve desteklediği uygulamalardır.İndirmek İçin LOGOYA TIKLAYIN

69 yorum

  1. ARKADASLAR.. NISAN AYINDA FIILEN BU GOREVE BASLADIM.. BU KONUDA SIZI BAZI KONULARDA BILGILENDIREBILIRIM.. POLISLIGE GECIS KONUSUNDA 3 YIL RIVAYET EDILIYOR YANI DILDEN DILE KONUSULUYOR ANCAK ADMININ DEDIGI GIBI KESIN BI GECIS SURE MADDESI YOK. BURDA GOREV YAPAN ESKI BEKCI AABILERIMIZLE DE ZAMNA ZAMN KONUSUYORUZ. DEVLET 1 YIL 2 YIL 3 YIL VS SONUNDA BEN BEKCILERI POLIS YAPACAGIM DIYEREK POLIS YAPABILIR. YADA BELIRLI BI SURE SONRA SINAV ACABILIR YADA BI KONTENJAN BELIRLETIP GONULLU OLARAK POLISLIGE GECIS SAGLAYABILIR BU KONU DEVLETIN O ANkI IHTIYACI SONUCU SEKILLENIR.. HA SUAN CIDDI BI POLIS ACIGI VAR TESKILATTA VE BU ALIM KESINE YAKIN GBI GORUNUYOR GECMISTE COKCA ORNEGI OLMUS BEKCILERI POLIS YAPMISLAR SINAAV ACARAK SICIL TEMIZ OLANLARDAN.. CALISMA SEKLI OLARAK MERSINDE HER BEKCI GECE CALISMIYOR. BULINDUGUM ILCEDE 110 BEKCIDEN 40A YAKINI EKIP ARACI SURUYOR EKIPLERDE CALISIYOR.. 12YE YAKINI KARAKOLDA POLISLE BIRLIKTE CALISIYOR GERI KALAN 48 CIVARI DA MAHALLELERDE CALISIYOR. MAHALLEDE GECE YAYA DEVRIYE OLANLAR 2GUN 9SAAT CALISIP 36SAAT DINLENIYOR.. KARAKOLDA KIMI 13SAAT CALISIP 36SAAT DINLENEN YANI 1+ 1 CALISANLAR VAR. BU SEHIRN VALISI TARAFNDAN YADA EMNIYET MUDURU TARAFNDAN BLIRLENIYOR.. MAAS OLARAK GAYET TATMIN EDIYOR.. IS ZORLUGU ANLAMINDA TABIKI ZOR YANLARI OLSA DA GENEL MANADA HERKES MEMNUN..

  2. Biz sağlık mülakatına gittiğimizde orada komisere ve birkaç polise sorduk. 3 yılın sonunda polisliğe geçiş hakkı oluyor zaten bu yönetmelikte var dediler. Kanunda da buna aykırı bir şey yazmıyor. Niye geçiş yok diyorsunuz

  3. Bekçi olarak göreve başladığımızda polisliği kazandığımız zaman direk geçiş hakkı var mı ? , istifa mı ediliyor ? Yoksa direk mi geçiyoruz ? İstifa ediliyorsa tazminat ödeniyor mu ?

  4. ben ilçeden başvuru yaptım kazanırsak şayet bekçiliği bulunduğumuz ilçeye mi verecekler yoksa il de yada başka bir ilçede görev verebilirlermi bunu isteme hakkımız var mı yoksa kendileri nereye verirse ordamı olmamız gerekiyor . Bulunduğumuz ilçeye veriduse şayet onu ileriki zamanlarda başka bir yere alma gibi ile yada ilçeye gibisinden yer değiştitrenilirmiyiz

  5. Merhaba benim nişanlımin kaydını birlikte yaptık ama 19.02.1998 doğumlu kayıl yaptırırken uygun değilsiniz yazdı ama biz genede kayıt yaptırdık sorun çıkar demi yaştan dolayo

  6. Bekcilik başvurumu yaptim ikametgahim ilçede görev ilçeyemi yoksa merkeze de olurmu yada diğer ilçelere olabilirmi .bu sorma sebebim il geneli 75 kişi alıncak ilçeye en fazla 4 tane düşer .

  7. Şuan da kamu çalışanı olarak çalışmaktayım. Lise mezunuyum. Uzman erbaşlıktan açıktan atama hakkımı kullanarak memuriyete geçtim. Bekçilik sınavına girip kazandıktan sonra polisliğe geçme hakkımız var mı acaba?

  8. Merhabalar ben normalde antepde ikametgah ediyordum son 4 yıl istanbul da ikametgah ettim askere gittim yeni geldim fakat antene yerleştim ikametgahimi yeni buraya aldım ben başvuru yapa bilirmiyim 1 yıl bulunduğunuz ilde ikametgah edilmeli diyor geçmişe yönelik burda ikametgah ettim olur mu bilgisi olan

  9. Acik ogretim lisesinden mezun olmama 1 ay kaldi suan da 2 kredim kaldi bitmesi icin basvuru yapsam sorun olurmu diplomayi almam temmuzun sonunu bulur secim nedeniyle birisi artik bi cevap versin abicim

  10. öncelikle merhaba ben Ankara için alınacak olan çarşı ve mahalle bekçiliği için yedekteydim ve daha sonra sağlık raporu almak gataya sevk edildim ve sağlık heyetinden bekçi olur çıktı ama bundan sonra ki aşamalar nelerdir ve ne zaman beni çağırırlar. teşekkürler

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*