2019 Bekçilik Yazılı Sınavı İptal Olur mu?

2019 yılı 1. ve 2. dönem bekçi istihdamı için yapılan yazılı sınav uygulaması geçtiğimiz haftalarda uygulandı. Yazılı soru ve cevaplarını içeren kitapçıklarda açıklandı. Kitapçıklar açıklandıktan sonra ve sınav bitişinde adaylardan iki tür eleştiri bize iletildi:

  1. Yazılı sınav önceki senelere göre zordu.
  2. Yazılı sınavda çelişkili hatalı sorular var.

Bekçilik yazılısının ilkokul düzeyinde sorulardan oluşmasını bekleyen ve bu nedenle sınava hazırlanma gereği duymayan on binlerce kişi, soruların düzeyinin yüksek olması nedeniyle beklediği puanı alamadı hatta barajı geçemedi. Yaptığımız ankete göre yazılı sınavda elenen adayların oranı %15 civarındadır. Yani %15 civarında aday 50 puan altı beklemektedir. Bu eleştiriyi getiren kişiler ne kadar haklı olsalar sorular zor olsa bile bu konuda takdir tamamen bakanlıktadır. Yani sorular eleyici, zor ve hatta üst düzey olabilir. Bu konuda herhangi bir eleştirinin ve talebin karşılık bulma şansı bulunmamaktadır. Yani sınava hazırlanmak adayın kendi sorumluluğudur: Beklentinizden yüksek geldi düşük aldınız diye sınav iptali gibi bir durumun olması söz konusu değildir.

ÖNEMLİ:   Bekçilik Yazılı Sınav İçin İlköğretim Düzeyi MEB Soru Örnekleri

Yazılı sınav kitapçıkları açıklandıktan sonra çelişkili, iki cevaplı veya kesin doğru içermeyen soruların olduğu itirazları yükseldi. Bu konuda her aday itirazda bulunabilir.  18 Temmuz 2019 tarihi saat 17.00’a kadar şahsen veya faks (0 312 462 87 29) ile POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞINA  itiraz dilekçenizi gönderebilirsiniz. İtirazlara ilişkin değerlendirme sonuçları 24 Temmuz 2019 tarihinde adaylara dilekçelerinde belirtecekleri irtibat numaraları ile bildirilecektir. Adaylar, itiraz başvurularını MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesinin T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine, “Kurumsal Tahsilat Programı” aracılığı ile 20 TL (yirmi TL KDV Dâhil) itiraz ücreti yatırarak alınan banka dekontu/ATM işlem fişi ve sınav adının yazılı olduğu dilekçe ile yapacaklardır.  Hatalı ve yanlış sorular gerekli kurullarca belirlenecek olup puanlamalar bu minvalde yapılacaktır. Yani bu husus da sınavın iptaline gerekçe yapılamaz. Hatalı sorular iptal edilir ya da çoklu cevaplar doğru kabul edilip mağduriyet yaşatılmaz.

0 0 vote
Yazıyı Oyla
TIKLA TAKİP ET!
Bildir
guest
14 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
Murat Hacıoğlu
Murat Hacıoğlu
9 Ağustos 2019 00:37

bu sınavda kesin bişey var kesin geçtim dedim kaldım olucak şey değil

Hskkı
Hskkı
8 Ağustos 2019 03:15

5 tane soru en az tartışmalı sorular itiraz hakkı var itiraz edilirse yeniden bile olacagını düşünüyorum birde kimse umdugu puanı alamamış sorular basitti az cok eyvallah ta ünüverste mezunları bile afallamış

Ali
Ali
18 Temmuz 2019 21:10

50 puan altı alanlar açıklanacak mı peki sayın admin

Türkiye
Türkiye
18 Temmuz 2019 00:54

Sınav iptal olurmu bilmem ama şu bir gerçek soru hazırlayan insanları şu sınava soksak eminim kendileride 80 i geçemezdi neden diyenler olursa 1- safranbolu sorusu 2- g20 de yer almış ülkeler mısır-endenozya 3- bilecik sivas 4-gözlemci bakış açısı cevabı olan soru gibi bir çoğu soru şaşırtmaca değil cevabı birden fazla olan sorular ve hatalı kelimeler ile oluşturulmuş sorular hal böyleyken MEB’inde nasıl bir durumda olduğunu görmüş olduk üzülerek.

Cemil
Cemil
Cevaplandı:   Türkiye
8 Ağustos 2019 03:23

Bü ülkede dönen dönme dolaplarda heç bi yerde dönmüyordur

Bekçi adayı
Bekçi adayı
17 Temmuz 2019 23:37

Merhaba admin bey polis akademisi sınavı daha erken açıklama yaparmi geçen yıl 6 gün içinde açıklandı aksi takdirde Eylül ayında parkur olacak süreç çok uzamazmı sayın soylu yaz aylarında başlayacak demiş di

volkan
volkan
17 Temmuz 2019 15:10

Gerçekten sorularda ki şıklar bir birleri ile çelişkiliydi hatta aynı kapıya anlama çıkan cevaplar vardı. Bilmiyorum bir ses getirilebilir mi. bir de sonuçların daha önceden açıklanma ihtimali var mı ?

Ss22
Ss22
17 Temmuz 2019 15:07

He mk zordu diye zaten iptal edecekler calissaydiniz kardesimmmmm sinav cok asiri basitti hic calismadan 80 aldim cok sukurrrrr

Fatih Şahin Öztürk
Fatih Şahin Öztürk
Cevaplandı:   Ss22
19 Temmuz 2019 19:16

Hadi ordan hiç çalışmadan 80 almışmış. Ss22 sen başka takip ettiğim sitede de 70 aldığını belirtmişsin. Sonuçlar açıklandıda bizim mi haberimiz yok…

Cevat
Cevat
Cevaplandı:   Fatih Şahin Öztürk
21 Temmuz 2019 18:30

bu sinavdan 50 alti alan adaylar zaten bekci olna kapasitesi yokturdur …aylarca calisilacak bi sinav degildi calismadim da zordu iptal edilsin nerde gorulmus zpr olan bi sinavin iptal edildigi koyun geldiniz koyun gidiyorsunuz😁

Bekçi Adayı
Bekçi Adayı
17 Temmuz 2019 12:11

üniversite mezunuyum şunu söylemek lazım özellikle genel kültür ve Türkçe KPSS ayarına yakındı sınavdan 70 bekliyorum benim düşünceme göre geçen sene den en az 2 katı daha fazla yazılıdan elenen olmuştur.

Fatih
Fatih
17 Temmuz 2019 10:40

Admin ne diye itiraz edebiliriz mesela benim 2. 3 soru çelişkili ikiside bide doğru cevap yanlış demişler yanlışa doğru demişler

Cihazınızda internet yok...

14
0
Hemen Destek İstex
()
x